سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization که به معنای بهینه سازی سایت برای دسترسی راحت تر موتورهای جستجو می باشد. وقتی شما در موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص هستید و جستجو انجام می دهید، قطعا متوجه شده اید که برخی از وب سایتها رتبه های بالاتری دارند و در جایگاه بهتری از صفحات نتایج جستجو قرار گرفته اند. رعایت استانداردهای طراحی سایت از جمله عنوان صفحه، متا تگ ها، کلمات کلیدی، عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و محتوای مناسب باعث می شود تا سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس شود.
بهینه سازی سایت این است که شما در نتایج یک موتور جستجو بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. بطور مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، بهتر است که وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق وب سایت هایی مثل گوگل، نیازهایشان را جستجو می کنند، افزوده می شود امروزه، خریداران قبل از خرید کالا در اینترنت به جستجوی کالای مورد نظر می پردازند و پس از بررسی مشخصات کالا نسبت به خرید آن اقدام می کنند. به این دلیل هدایت چنین افرادی به سمت سایت شما می تواند باعث افزایش فروش وب سایت شود. سئو بهترین روش برای دیده شدن فعالیت، خدمات و محصولات شما در اینترنت می باشد و سبب افزایش ترافیک هدفمند سایت و افزایش فروش می شود.
گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را بر این اساس نمایش می دهد. مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی قابل تشخیص است ولی مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما تنها با رعایت اصولی ساده ولی مشخص تعیین میشود. فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی خود و فهماندن آن به روبات های گوگل را سئو محلی می نامیم.
یک مثال ساده سئو محلی برای یک شرکت طراحی سایت کرج، کسب جایگاه در عباراتی مانند (طراحی سایت در کرج) یا (بهترین شرکت طراحی سایت کرج) می باشد. به این طریق تمامی افرادی که در اینترنت بدنبال یک شرکت طراحی وب مناسب یا جدید در تهران میگردند با شما آشنا خواهند شد.
سئوی محلی به خصوص برای ارائهدهندگان خدمات در موقعیت مکانی محلی خاص لازم است. براساس تحقیقاتی که انجام شده حدود 95 درصد کاربران گوشیهای هوشمند، به صورت محلی جستجو میکنند و 61 درصد آنها با کسب و کارهای محلی تماس گرفته یا به آنها مراجعه میکنند. این آمار نشان میدهد که جستجوهای انجام شده توسط مخاطبان محلی به عنوان پلتفرمی مهم برای مشتریان بالقوه عمل میکند. این میزان هر ساله نیز با سرعت روزافزونی افزایش پیدا میکند و به معنای این است که باید حسابی حواستان را به این بخش جمع کنید. بسیاری از کسب وکارهای در حال توسعه، کل کشور را به عنوان بازار هدف خود در نظر می گیرند تا بتوانند رتبه دهی سئو خود را افزایش دهند. کارشناسان بازاریابی اینترنتی معتقدند که شرکت ها باید بر سئوی محلی تمرکز کنند تا بتوانند شهرت آنلاین خود را تقویت کنند. گوگل همچنین بیان کرده است که بازاریابان بهتر است موقعیت مکانی خود را با استفاده از سئوی محلی اعلام کنند. بهتر است پیش از تمرکز بر بازار جهانی و مخاطبانتان، ابتدا بر مخاطبین محلی تمرکز نمایید.
به طور خلاصه می توان به چند فاکتور تاثیر گذار در جستجوی محلی اشاره نمود:
درباره این سایت